Česta pitanja
Otklonite nedoumice i saznajte više kroz naš izbor najčešće postavljenih pitanja vezanih za digitalne usluge Eurobank Direktne.
Prijava u aplikaciju elektronskog bankarstva za fizička lica
Kako da aktivirate Eurobank Direktna e-banking aplikaciju?
Da biste postali korisnik Eurobank Direktna e-banking aplikacije potrebno je da podnesete Zahtev za digitalne servise u najbližoj ekspozituri Banke ili putem opcije on-line registracija, kada ćete dobiti privremene kredencijale za prvo logovanje. Na početnoj strani web aplikacije izaberite opciju za logovanje putem lozinke i zatim unesite privremeno korisničko ime i lozinku - kredencijale koji su Vam isporučeni putem SMS poruke, odnosno e-mail-a. U novom prozoru proverite učitanu e-mail adresu iz registra Banke i ukoliko je sve u redu kliknite na dugme Potvrdi. Sačekajte poruku Banke sa linkom putem kog ćete nastaviti proces prijave.
Kreirajte novo korisničko ime i lozinku, koju ćete potvrditi novim unosom, a potom u narednom prozoru unesite OTP kod iz SMS poruke Banke i kliknite na dugme Prijava. Ovim ste završili proces registracije i aktivacije elektronskog bankarstva. Dobrodošli!
Kako da se logujete ili otključate aplikaciju uz pomoć QR koda
u aplikaciju elektronskog bankarstva?
Ukoliko ste zaključali e-banking nalog ili ne posedujete korisničko ime, odnosno lozinku za pristup, a imate aktiviran m-banking na Vašem mobilnom uređaju, sada imate na raspolaganju dva nova načina prijave u aplikaciju elektronskog bankarstva: logovanje uz pomoć QR koda.
Za logovanje putem QR koda, na stranici za prijavu u elektronskobankarstvo izaberite ovu opciju. U okviru m-banking aplikacije izaberite mToken opciju i kamerom mobilnog uređaja skenirajte QR kod sa ekrana aplikacije elektronskog bankarstva.U sledećem koraku odobrite prijavu, čime ćete završiti proces prijave.
Zaboravljeno korisničko ime ili lozinka
Zaboravili ste korisničko ime za pristup e-banking aplikaciji ?
Za promenu korisničkog imena na stranici za prijavu izaberite opciju „Zaboravljeno
korisničko ime“. U novom prozoru unesite Vašu e-mail adresu registrovanu u Banci, i potom kliknite na dugme „Nastavi“. Banka će Vam potom u okviru e-mail poruke proslediti Vaše postojeće korisničko ime.
Prijavite se u aplikaciju elektronskog bankarstva uz pomoć lozinke i korisničkog imena koje ste dobili putem e-maila.
Kako da kreirate novu lozinku za pristup e-banking aplikaciji?
Ukoliko ste zaboravili lozinku, na stranici za prijavu izaberite opciju „Zaboravljena lozinka“. U novom prozoru unesite Vaše korisničko ime, e-mail adresu registrovanu u Banci i JMBG, potom definišite novu lozinku* i potvrdite je ponovnim unosom. Odaberite opciju Nastavi.
*Vodite računa da lozinka ima minimalno 8 a maksimalno 12 karaktera, koje čine bar jedno veliko i malo slovo, broj i znak: ! @ # $ % ^ & * ( ) _ + | ~ -= \ ` { } [ ] : " ; ' < > ? , . / Unesite jednokratni OTP kod iz SMS poruke koju Vam je prosledila Banka na registrovani broj telefona. Kliknite na dugme „Prihvatam“ i time potvrdite novu lozinku.
Plaćanja i transferi u okviru e-banking aplikacije
Kako da platite račun u okviru aplikacije elektronskog bankarstva?
Nakon logovanja u aplikaciju, u meniju izaberite opciju Plaćanja, a zatim u podmeniju opciju Domaće plaćanje. Popunite detalje plaćanja u skladu sa instrukcijama koje imate na računu za plaćanje: Ime primaoca / Adresa / Grad, potom unesite Šifru plaćanja, Iznos, Račun primaoca, Model i poziv na broj, i zatim izaberite opciju NASTAVI.
Ukoliko ste izostavili neki podatak ili isti nije u odgovarajućem formatu, aplikacija će Vamprikazati odgovarajuću grešku. Pažljivo pogledajte detalje Vašeg naloga za plaćanje i ispravite eventualne greške, zatim ponovo odaberite opciju NASTAVI.
Na sledećem ekranu imate uvid u sve detalje plaćanja i obračunatu proviziju koja će Vam biti naplaćena po potvrdi plaćanja. Ukoliko su svi uneti podaci ispravni, odaberite opciju Potvrdi.
Sada je neophodno da autorizujete transakciju. Odaberite opciju SMS OTP* a zatim u polju jednokratna lozinka prekucajte OTP kod koji Vam je isporučen putem SMS-a na broj mobilnog telefona registrovanog u Banci. U narednom koraku dobićete informaciju o status
transakcije, koju uvek možete da ispratite u okviru opcije Lista transfera.
*Ukoliko imate aktivnu i aplikaciju mobilnog bankarstva, za potvrdu plaćanja možete da
koristite QR kod ili mToken.
Kako da potvrdite transakciju putem mTokena u okviru aplikacije elektronskog
bankarstva?
Nakon prijave u aplikaciju elektronskog bankarstva, u okviru glavnog menija odaberite opciju Plaćanja i potom Domaće plaćanje. Popunite detalje plaćanja u skladu sa instrukcijama koje imate na računu i kliknite na dugme Nastavi. U novom prozoru proverite unete podatke i ukoliko je sve u redu ponovo odaberite opciju Nastavi.
U narednom koraku izaberite način autorizacije. Ukoliko se odlučite za mToken, u okviru m-banking aplikacije izaberete ovu opciju (mToken), unesete PIN, i potom u novom prozoru potražite mToken serijski broj koji treba da odgovara broju sa liste „Mobilni uređaj“ u aplikaciji elektronskog bankarstva. U e-banking polje „Jednokratni OTP kod“ unesite broj koji ćete generisati u okviru m-banking aplikacije, klikom na dugme „Generiši OTP“. Kliknite na dugme Nastavi i sačekajte informaciju o statusu transakcije, koju uvek možete da ispratite u okviru opcije Lista transfera.
Kako da potvrdite transakciju putem QR koda u okviru aplikacije elektronskog
bankarstva?
Nakon prijave u aplikaciju elektronskog bankarstva, u okviru glavnog menija odaberite opciju Plaćanja i potom Domaće plaćanje. Popunite detalje plaćanja u skladu sa instrukcijama koje imate na računu i kliknite na dugme Nastavi. U novom prozoru proverite unete podatke i ukoliko je sve u redu ponovo odaberite opciju Nastavi.
U narednom koraku izaberite način autorizacije. Ukoliko se odlučite za QR kod, potrebno je da u okviru m-banking aplikacije izaberete opciju mToken, unesete PIN, i potom u novom prozoru potražite mToken serijski broj koji treba da odgovara broju sa liste „Mobilni uređaj“ u aplikaciji elektronskog bankarstva. U novom prozoru e-banking aplikacije skenirajte QR kod kamerom mobilnog uređaja, i zatim putem m-banking aplikacije proverite i potvrdite nalog za
plaćanje.
U narednom koraku dobićete informaciju o statusu transakcije.
Kako da kupite ili prodate devize u okviru aplikacije elektronskog bankarstva?
U okviru aplikacije elektronskog bankarstva Eurobank Direktne obezbeđen Vam je povoljniji kurs evra, koji možete proveriti u okviru opcije Kursna lista.
U okviru glavnog menija izaberite opciju Menjačnica, a potom i željenu transakciju – Kupovina ili Prodaja deviza. Izaberite račun sa kog povlačite sredstva za izvršenje transakcije, kao i račun na koji želite da usmerite devize, unesite iznos i izaberite valutu. U novom prozoru proverite i potvrdite unete podatke i kurs, i kliknite da dugme Nastavi. U narednom koraku dobićete informaciju o statusu transakcije, kao i mogućnost da pregledate listu izvršenih menjačkih transakcija, preuzmete nalog u pdf, ili ponovite transakciju.
Kako da izmirite obaveze po kreditnoj kartici?
Dospele obaveze po kreditnoj kartici, kao i umanjene ukupnog duga možete da izvršite izborom opcije Plaćanja-Interni transfer, kao i opcije u okviru detalja kartice - „Uplata na karticu“, kada će nalog automatski biti popunjem minimalnim iznosom za uplatu.
Izborom opcije „Interni trensfer “ potrebno je da izaberete račun sa kog želite da prebacite sredstva, kreditnu karticu i iznos koji želite da uplatite. U narednom koraku proverite detalje trasfera, ukoliko je sve u redu realizujte transfer klikom na dugme POTVRDI.
Selekcijom opcije koja je dostupna u okviru detalja po kartici „Uplata na karticu“ na novom ekranu otvoriće se popunjen nalog za prenos sredstava sa Vašeg tekućeg računa na račun izabrane kreditne kartice, i to u iznosu minimalne mesečne obaveze. Ovu vrednost možete da korigujete.
U novom prozoru proverite sve detalje transakcije i ukoliko je sve u redu kliknite na dugme „Potvrdi“. U slučaju da želite da korigujete platni nalog izaberite dugme Izmena podataka, odnosno „Sačuvaj kao šablon“ za čuvanje podataka za sledeću transakciju.
Za transfer sredstava sa kreditne kartice koristite opciju „Isplata sa kreditne kartice“.
Da li je moguće sa naloga fizičkog lica pristupiti poslovnim računima?
Aplikacija elektronskog bankarstva klijentima koji imaju profil fizičkog lica i poslovnog korisnika omogućava prijavu sa jednog naloga. Po prvoj prijavi u servis elektronskog bankarstva, aplikacija će Vas dovesti na Vaš lični profil, a sa ovog naloga dalje možete da pristupite i Vašem poslovnim profilu odabirom istog u okviru taba u gornjem desnom uglu. U bilo kom momentu možete da promenite podrazumevani profil na strani Podešavanja.
Da li mogu da koristim elektronsko bankarstvo na mobilnom telefonu ili tabletu?
E-banking aplikaciju možete da pokrenete i sa mobilnog uređaja tako što ćete u pretraživaču sa zvanične internet prezentacije banke www.eurobank-direktna.rs pokrenuti aplikaciju elektronskog bankarstva.
Prijava u aplikaciju mobilnog bankarstva
Kako da aktivirate m-banking aplikaciju?
Da biste postali korisnik Eurobank Direktna m-banking aplikacije potrebno je da podnesete Zahtev za digitalne servise u najbližoj ekspozituri Banke ili na sajtu banke, putem opcije on- line registracija. Tom prilikom dobićete i pristupne parametre za prvo logovanje.Preuzmite aplikaciju: m-banking Eurobank Direktna sa odgovarajuće Prodavnice i na početnom ekranu izaberite opciju Registracija, a potom Novi korisnik. Unesite identifikacioni kod koji ste dobili putem e-maila, u numeričkom ili QR kod formatu, a potom i OTP kod iz SMS poruke.U novom prozoru definišite PIN kod za autentifikaciju i autorizaciju, i isti potvrdite ponovnim unosom. U novom prozoru kliknite da dugme „Pokreni aplikaciju“ i uživajte u korišćenju i svim pogodnostima m-bankinga Eurobank Direktne.
Promena PINa /personalizacija m-bankinh aplikacije
Kako da definišete /promenite PIN kod?
U koraku Podesite svoj PIN, u procesu registracije aplikacije, potrebno je da definišete četvorocifreni broj za autentifikaciju i autorizaciju, koji mora da ispoštuje pravila dužine i složenosti.
Iste cifre ponovite u novom prozoru i time potvrdite PIN.
Za promenu PIN koda potrebno je da ovu opciju izaberete u okviru sekcije Podešavanja, te da na novom ekranu unesete trenutni PIN kod, definišete novi i potom isti potvrdite ponovnim unosom. Kliknite da dugme OK i sačekajte poruku o uspešnoj postavci novog PINa.
Šta da radim ukoliko zaboravim PIN?
Ukoliko ste zaboravili svoj PIN, morate ponovo da registrujete aplikaciju i postavite novi PIN kod. Takođe, možete da se registrujete uz pomoć koriničkog ID koda ili novog jednokratnog koda za registraciju kog ćete sami generisati putem e-banking aplikacije, ili ga zatražiti u ekspozituri Banke. Za više informacija stojimo Vam na raspolaganju u Vama najbližoj poslovnici ili putem e-maila: podrska@eurobank-direktna.rs
Kako da personalizujem aplikaciju?
Na stranici Podešavanja, izaberite opciju Lični podaci u okviru koje imate mogućnost uvida u Vaše podatke registrovane u Banci, kao i mogućnost promene broja telefona (navedenog za usluge Prenesi, obaveštenja, SMS i OTP notifikacije i dr.), kao i e-mail adrese.
Za promenu broja mobilnog telefona, potrebno je da izaberete opciju Izmeni, a potom i da u novom prozoru unesete novi kontakt broj. Da potvrdite izmenu unesite OTP kod iz SMS poruke i potom PIN kod. Sačekajte poruku o uspešno promenjenom broju.
Za promenu e-mail adrese, selektujte opciju Izmena i u novom prozoru unesite novu adresu elektronske pošte koju ćete potvrditi PIN kodom.
Plaćanja i transferi u okviru m-banking aplikacije
Kako da izvršim instant plaćanje putem opcije IPS Skeniraj i IPS Pokaži?
Plaćanje putem opcije IPS Skeniraj. Na početnoj strani aplikacije ili u okviru opcije Plaćanja izaberite dugme IPS Skeniraj koje će vam otvoriti novi prozor za očitavanje QR koda. Kamerom Vašeg mobilnog uređaja skenirajte IPS QR kod koji je kreirao trgovac na POS terminalu, pametnom telefonu/tabletu, odnosno koji je prezentovan na računu ili internet prodavnici, i narednom prozoru proverite detalje transakcije. Ukoliko je sve u redu istu potvrdite PIN kodom.
Detalje uspešno realizovane transakcije možete videti izborom opcije Lista transfera.
Plaćanje putem opcije IPS Pokaži. Na početnoj strani aplikacije, izaberite polje IPS
POKAŽI. U novom prozoru unesite Vaš PIN kod čime ćete kreirati QR kod sa podacima Vašeg računa.
Prezentujte QR kod trgovcu koji će skeniranjem istog inicirati zaduženje po Vašem računu u iznosu transakcije. Detalje plaćanja uvek možete videti u Listi transfera.
Kako se koristi usluga Prenesi?
Uslugom „Prenesi“ omogućeno Vam je da drugom fizičkom licu, koje može ali i ne mora biti klijent banke, prenesete sredstva unosom broja mobilnog telefona tog lica. Isto i Vi možete da primate novac ukoliko registrujete svoj broj mobilnog telefona za uslugu Prenesi kroz našu aplikaciju elektronskog ili mobilnog bankarstva.
Prilikom prvog pokretanja aplikacije mobilnog bankarstva dobićete poruku sa pozivom za Prenesi registraciju. Ukoliko se odlučite za ovaj servis kasnije, mogućnost registracije Vam je dostupna u okviru sekcije Više - Podešavanja, kada je potrebno da izaberete opciju Prenesi podešavanja.
Kliknite na dugme Registracija i u novom prozoru izaberite tekući račun fizičkog lica koji želite da registrujete za ovu uslugu (ukoliko posedujete samo jedan račun isti će biti prikazan kao podrazumevani), opciono dajte naziv računu i potom čekirajte saglasnost za aktivaciju usluge.. Aktivaciju potvrdite PINom. Nakon uspešno završene registracije imate mogućnost prijema novca putem ove usluge. Za slanje sredstava pute usluge Prenesi nije potrebna registracija broja mobilnog telefona.
Za prenos sredstava putem usluge Prenesi, izaberite opciju Prenesi u okviru menija Plaćanja ili na prečicama sa početne strane, i u novom prozoru unesite podatke kao što su:
broj telefona osobe kojoj želite da prenesete sredstva (kontakt mora biti registrovan za ovu uslugu), poruku ukoliko istu želite i iznos. Kliknite na dugme Nastavi i u sledećem prozoru proverite unete podatke. Ukoliko je sve u redu izaberite opciju Plati i autorizujte transakciju PIN kodom, nakon čega će Vam stići poruka o uspešnoj realizaciji.
Kako da platite račun u domaćem platnom prometu?
Nakon logovanja u aplikaciju, na početnom ekranu izaberite opciju Plaćanja – Domaće plaćanje. U novom prozoru popunite polja koja se tiču primaoca uplate: broj računa, naziv i adresa, opis transakcije, šifra plaćanja i iznos. Vaši podaci su već automatski učitani u deo Detalji platioca. Kliknite na dugme nastavi i u narednom koraku proverite unete podatke, ukoliko je sve u redu izaberite opciju „Plati“. U novom prozoru autorizujte plaćanje PIN kodom ili biometrijom, i u narednom koraku ispratite status Vašeg naloga.
U okviru ekrana sa statusom plaćanja na raspolaganju su Vam opcije: Preuzmi pdf za štampu platnog naloga u pdf formatu, Nova transakcija kojom inicirate novo plaćanje, IPS skeniraj kojom pokrećete plaćanje putem učitavanja QR koda, Lista transfera u okviru koje možete da ispratite status platnih naloga, i Sačuvajte šablon ili korisnika kojom naloge koje često koriste (komunalije, takse i slično) možete da, pod željenim nazivom, sačuvate u aplikaciji mobilnog bankarstva kao predefinisani šablon za plaćanje. Prilikom izbora ovakvog naloga, koji će biti automatski popunjen u delu detalja o primaocu, Vama ostaje da unesete šifru plaćanja, iznos za uplatu, poziv na broj (ukoliko postoji) i svrhu uplate.
Kako da kupite ili prodate devize?
Aplikacija mobilnog bankarstva Vam omogućava kupoprodaju deviza između sopstvenih računa, uz znatno povoljniji kurs evra koji važi za korisnike digitalnih kanala Banke.
Da biste izvršili kupovinu deviza, na početnom ekranu aplikacije ili u okviru taba Plaćanja izaberite opciju Menjačnica. U novom prozoru izaberite dinarski račun sa kog ćete inicirati transakciju, potom izaberite multivalutni račun na koji ćete izvrštit uplatu deviza, unesite iznos i željenu valutu. Kliknite na dugme Nastavi i u novom prozoru proverite detalje transakcije i kurs. Klioknite na dugme Plati i u narednom prozoru proverite status transakcije.
Za prodaju deviza u okviru Menjačnice u delu Račun platioca izaberite devizni račun, dok za Račun primaoca izaberite dinarski račun na koji želite da prenesete sredstva, potom unesite željeni iznos i valutu. Kliknite na dugme Nastavi i u novom prozoru proverite detalje transakcije i kurs. Klioknite na dugme Plati i u narednom prozoru proverite status transakcije.
Kako da izmirite obaveze po kreditnoj kartici?
Da biste izmirili obaveze po kreditnoj kartici na početnoj strani aplikacije izaberite opciju Interni transferi (opcija je dostupna i na putanji Plaćanja - Interni transferi). U narednom koraku, izaberite račun sa kog prenosite sredstva, kao i račun kreditne kartice na koju prenosite sredstva, potom i da li želite da uplatite: Minimalni iznos (prikazuje minimalan iznos za uplatu zaduženja po kartici), Ceo iznos (prikazuje se samo ukoliko imate neizmirene obaveze) ili Prilagođeni iznos (omogućava slobodan unos). U polje „Iznos i valuta“ imate mogućnost da sami odredite iznos transakcije odabirom opcije Prilagođen iznos, selekcijom jedne od preostalih opcija aplikacija će automatski uneti vrednost.
Klikom na dugme „Nastavi“ prelazite na novi ekran sa Detaljima plaćanja, ukoliko su svi uneti podaci u redu, kliknite na opciju „Plati“.
Ista mogućnost uplate po kreditnoj kartici stoji Vam na raspolaganju i kada klikom na željenu kreditnu karticu, izaberete opciju Više – Uplata na karticu. U novom prozoru će automatski biti popunjeni podaci potrebni za transfer, koji su podložni korekciji, dok Vi treba da popunite da li želite da uplatite: Minimalni iznos (prikazuje minimalan iznos za uplatu zaduženja po kartici), Ceo iznos (prikazuje se samo ukoliko imate neizmirene obaveze) ili Prilagođeni iznos (omogućava slobodan unos). U narednom koraku proverite unete podatke u okviru Detalja plaćanja i ukoliko je sve u redi izaberite opciju „Plati“.
Kako da pronađem aplikaciju Banke na play store-u?
U zavisnosti od tipa telefona koji koristite otvorite odgovarajuću „Prodavnicu“ (Google Play ili App Store) koja je već instalirana na Vašem mobilnom uređaju i unesite sledeće reči za pretragu: “Eurobank Direktna”. Među rezultatima dobićete Eurobank Direktna m-Banking aplikaciju.
Uđite na detalje naše aplikacije i pritisnite „Install“ (ili „Update“ ukoliko već imate postojeću verziju naše aplikacije). Na sledećem ekranu dobićete listu svih dozvola koje aplikacija koristi. Nastavite dalje selekcijom opcije “Accept”. Po uspešno instaliranoj aplikaciji možete da nastavite sa logovanjem.
Šta da radim u slučaju kada je moj telefon izgubljen ili ukraden, a na njemu
imam instaliranu aplikaciju za mobilno bankarstvo?
Ukoliko izgubite uređaj možete da privremeno blokirate pristup m-banking aplikaciji i to putem servisa elektronskog bankarstva. U okviru glavnog menija izaberite opciju Podešavanja > Upravljanje uređajima, potom slekcijom željenog uređaja u novom porzoru izaberite opciju „Blokiraj uređaj“.
Ukoliko pronađete telefon koji ste privremeno blokirali možete ga ponovo koristiti za pristup mobilnom bankarstvu tako što ćete aktivirati isti odabirom opcije „Odblokiraj uređaj“ i potom unosom OTP broja za potvrdu deblokade. Ukoliko Vam je uređaj ukraden, možete ga izbrisati iz liste, na istoj putanji Podešavanja > Upravljanje uređajima.
Digitalni servisi za prvna lica
Kako da aktivirate e-banking aplikaciju?
Da biste postali korisnik Eurobank Direktna e-banking aplikacije potrebno je da podnesete Zahtev za digitalne servise u najbližoj ekspozituri Banke ili putem opcije on-line registracija, kada ćete dobiti privremene kredencijale za prvo logovanje. Na početnoj strani web aplikacije izaberite opciju za logovanje putem lozinke i zatim unesite privremeno korisničko ime i lozinku - kredencijale koji su Vam isporučeni putem SMS poruke, odnosno e-mail-a. U novom prozoru unesite e-mail adresu koju ste prethodno registrovali u Banci, kliknite na dugme Potvrdi i sačekajte poruku Banke sa linkom putem kog ćete nastaviti proces prijave.
Kreirajte novo korisničko ime i lozinku, koju ćete potvrditi novim unosom, a potom u narednom prozoru unesite OTP kod iz SMS poruke Banke i kliknite na dugme Prijava. Ovim ste završili proces registracije i aktivacije elektronskog bankarstva. Dobrodošli!
Kako da aktivirate m-banking aplikaciju?
Da biste postali korisnik Eurobank Direktna m-banking aplikacije potrebno je da podnesete Zahtev za digitalne servise u najbližoj ekspozituri Banke ili na sajtu banke, putem opcije on-line registracija. Tom prilikom dobićete i pristupne parametre za prvo logovanje.
Preuzmite aplikaciju: m-banking Eurobank Direktna sa odgovarajuće Prodavnice (App Store ili Google Play) i na početnom ekranu izaberite opciju Registracija, a potom Novi korisnik. Unesite identifikacioni kod koji ste dobili putem e-maila, u numeričkom ili QR kod formatu, a potom i OTP kod iz SMS poruke. U novom prozoru definišite PIN kod za autentifikaciju i autorizaciju, i isti potvrdite ponovnim unosom. U novom prozoru kliknite da dugme „Pokreni aplikaciju“ i uživajte u korišćenju i svim pogodnostima unapređenog m-bankinga Eurobank Direktne.
Kako da pristupim nalogu ukoliko imam račun pravnog i fizičkog lica?
Korisnici koji imaju profil i fizičkog i pravnog lica imaju mogućnost prijave u aplikaciju mobilnog bankarstva putem jednog, izabranog naloga. Po logovanju, otvoriće se podrazumevani profil korisnika, koji se može promeniti u bilo kom momentu u okviru sekcije Podešavanja.
Kako da kreiram nalog za domaće plaćanje u aplikaciji mobilnog ili
elektronskog bankarstva?
Nakon logovanja u izabranu aplikaciju, u okviru glavnog menija izaberite opciju Plaćanja – Domaće plaćanje. U novom prozoru popunite polja koja se tiču primaoca uplate, i u narednom koraku proverite unete podatke. U novom prozoru ukoliko plaćanje realizujete putem aplikacije mobilnog bankarstva unesite PIN kod za autorizaciju naloga, odnosno OTP kod iz SMS poruke kada se transakcija inicira putem servisa elektronskog bankarstva.
U okviru aplikacije mobilnog bankarstva na raspolaganju su Vam još i usluge instant plaćanja IPS Skeniraj i IPS pokaži. Ukoliko se odlučite za model IPS Skeniraj, na početnoj strani aplikacije ili u okviru opcije Plaćanja izaberite dugme IPS Skeniraj koje će vam otvoriti novi prozor za očitavanje QR koda. Kamerom Vašeg mobilnog uređaja skenirajte IPS QR kod koji je kreirao trgovac na POS terminalu, pametnom telefonu/tabletu, odnosno koji je prezentovan na računu ili internet prodavnici, i narednom prozoru proverite detalje transakcije. Ukoliko je sve u redu istu potvrdite PIN kodom. Detalje uspešno realizovane transakcije možete videti izborom opcije Lista transfera.
Plaćanje putem opcije IPS Pokaži. Na početnoj strani aplikacije, izaberite polje IPS POKAŽI. U novom prozoru unesite Vaš PIN kod čime ćete kreirati QR kod sa podacima Vašeg računa. Prezentujte QR kod trgovcu koji će skeniranjem istog inicirati zaduženje po Vašem računu u iznosu transakcije. Detalje plaćanja uvek možete videti u Listi transfera.
Da li su moguća instant plaćanja u aplikaciji elektronskog bankarstva?
Nalozi u maksimalnom iznosu do 300.000 dinara i sa štikliranom opcijom Hitno biće izvršeni u roku od nekoliko sekundi. Instant plaćanja uz pomoć QR koda – IPS skeniraj i IPS pokaži nisu omogućeni aplikacijom elektronskog bankarstva, već je u okviru iste korisniku omogućen uvid u izvršene transakcije ovim metodama, kao i uvid u same podatke naloga.
Koliko je vremena potrebno za realizaciju dinarskog plaćanja?
Ukoliko označite polje Hitno plaćanje, svaka dinarska transakcija u iznosu do 300.000 dinara koju inicirate putem našeg Internet bankarstva biće izvršena odmah, bez obzira na vreme i datum plaćanja. U slučaju kada ova opcije nije čekirana, transakcija će biti izvršena u prvom klirinškom ciklusu Narodne banke Srbije.
Kako da dobijem potvrdu plaćanja?
Potvrdu plaćanja možete preuzeti izborom opcije „Preuzmi potvrdu“ koja je dostupna u okviru statusa transakcije
Da li mogu da vidim bankarsku proviziju za izvršenje transakcije prilikom
plaćanja?
Iznos provizije će biti prikazan pre potvrde izvršenja transakcije.
Koji model plaćanja i poziv na broj treba da unesem prilikom transakcije
prenosa sredstava fizičkom licu?
Prilikom uplata na račun fizičkog lica nije potrebno unositi model i poziv na broj.
Koja je šifra za trasakciju uplate poreza?
Nalozi za uplatu poreza imaju šifru: 253 - uplate javnih prihoda izuzev poreza i doprinosa po odbitku, kao i šifru 254 - uplata poreza i doprinosa po odbitku. Prilikom plaćanja poreza i obaveza važno je da na poreskom rešenju uvek proverite koju šifru treba da koristite.
Šta je Prenesi usluga?
Usluga Prenesi Vam omogućava da na brz i jednostavan način izvršite instant prenos novčanih sredstava. Ovaj bezgotovinski transfer podrazumeva da umesto unosa broja računa navedete broj mobilnog telefona drugog fizičkog lica kom želite da prenesete sredstva. Za prijem sredstava putem ove usluge neophodna je registracija broja mobilnog telefona, koja je omogućena putem naše aplikacije elektronskog ili mobilnog bankarstva.
Da li će se realizovati nalog za plaćanje ukoliko na računu pravnog lica nema
sredstava?
Ukoliko kao pravno lice inicirate nalog za plaćanje, koji nije instant (nema označenu opciju Hitno), a nemate sredstva na računu, isti će biti na čekanju do kraja radnog dana. Ukoliko u navedenom periodu bude priliva nalog će biti realizovan, u suprotnom će isti biti poništen.
Da li je omogućena online menjačnica i koji kurs se uzima u obzir?
Aplikacije Vam u okviru opcije Menjačnica stavljaju na raspolaganje mogućnost kupovine ili prodaje deviza. Nakon što unesete iznos deviza koje želite da zamenite prikazaće Vam se kurs, koji je za evre značajno povoljniji u poređenju sa standardnim kursom Banke.
Da li postoji provizija za plaćanja?
Provizija za platne transakcije se tarifira u skladu sa izabranim paketom tekućeg računa. Više informacija o naknadama potražite na strani
Tarife naknada.
Kako mogu da dobijem Izvod sa tekućeg računa?
Izvod sa tekućeg računa se fizičkim licima dostavlja jednom mesečno na e-mail adresu registrovanu u banci. Kopije dostupnih izvoda možete da preuzmete u okviru apliakcije internet i mobilnog bankarstva Banke, na putanji: Računi > Lista izvoda.
Da li u okviru aplikacije mogu da vidim koliko čekova imam na raspolaganju?
U okviru opcije Računi izaberite konkretan tekući račun i u detaljima istog potražite informaciju o broju nerealizovanih čekova.
Kako da personalizujem početnu stranu e-banking aplikacije?
Na početnoj strani e-banking aplikacije kliknite na ikonu kućice čime ćete otvoriti podopciju „Konfiguriši početnu stranu“ u okviru koje možete da izaberete funkcionlanosti koje želite da su Vam na dohvat ruke. Selekcijom opcije „Uređivanje početne strane“ lako možete da menjate izgled početnog ekrana dodavanjem ili uklanjanjem vidžeta. U svakom trenutku možete resetovati vidžete, odnosno vratiti prvobiti prikaz, odabirom opcije Vrati na podrazumevano.
Kako mogu da personalizujem svoju aplikaciju?
Izborom opcije Podešavanja možete da vršite različite radnje poput promene korisničkog imena, lozinke ili profilne slike, u okviru taba Moj profil. Na raspolaganju Vam je i mogućnost pregleda ličnih podataka (ime i prezime, adresa), kao i kontakt podataka (poštanska adresa, broj mobilnog telefona, email adresa). U okviru ovog menija možete i da pristupite opciji upravljanja mobilnim uređajem, obaveštenjima, podrazumevanim računima, itd.
Šta predstavlja ikonica pismo?
Ikonica pisma koristi se za pristup Virtualnom sandučetu i jednostavniju komunikaciju sa Bankom. U Inboksu ćete primati sve važne informacije o proizvodima i uslugama, načinima plaćanja, transakcijama, kao i obaveštenja. Takođe, u okviru ove opcije možete nam poslati pitanje, zahtev, predlog, žalbu ili sugestiju kreiranjem nove poruke ili odgovaranjem na primljenu poruku Banke. Sve poslate poruke i naše odgovore na njih možete videti u Inboksu, opcije Primljene/Poslate poruke. Poruke možete i da arhivirate tako što ćete odabrati opciju Arhiviraj pored željene poruke. Sve arhivirane poruke biće vidljive u odeljku
Arhiva. Arhivirane poruke možete uvek da vratite u odeljak Inboks/Primljene poruke.
Kako mogu da kontaktiram Banku
U okviru opcije Kontakt nalaze se svi kontakt podaci Banke, kao i prečice do njenih profila na društvenim mrežama. Za sve informacije, korisničku podršku i pomoć uvek nam se možete obratiti putem zvanične e-mail adrese Banke, kao i telefona Kontakt centra. Opcijom Kontaktiraj me, dovoljno je da ostavite Vaš kontakt telefon i uskoro možete da očekujete poziv kontakt agenta Banke.